Der er grund til at hæve ølglassene og tænde for hanerne, for ikke nok med at Carlsberg og Liverpool kan fejre 21 års fødselsdag for samarbejdet mellem øl og bold, så kan de to roligan-yndlinge også fejre, at sponsoratet fortsætter i hvert fald tre år endnu.
Carlsberg og Liverpool har nemlig skrevet under på, at der frem til udgangen af sæsonen 2015/2016 bliver solgt kolde, danske fadøl på Anfield, hvor Carlsberg i 21 sæsoner har langet nok humle over disken til fylde et olympisk svømmebassin.
Samarbejdet med Liverpool startede i 1992 og var Carlsbergs første forbindelse til engelsk fodbold. En forbindelse der er vokset til også at omfatte klubben Arsenal, hele Premier League, FA Cuppen og Wembley, og som har spillet en stor rolle i øllets brusen ind på det asiatiske marked.
“Engelsk fodbold er fantastisk vigtig. Årsagen er, at engelsk fodbold er kæmpe stort i Asien, som jo er vores vækstmarked. Det kan ikke gøres op i kroner og øre, men det er utroligt vigtigt i forhold til kendskabet af vores mærke, specielt i Asien”, siger Jens Bekke, pressechef i Carlsberg til Business.dk
0 kommentarer